Eerste dagen 25, 26 en 27 juni. - Reisverslag uit Shenzhen, China van Mario Buijks - WaarBenJij.nu Eerste dagen 25, 26 en 27 juni. - Reisverslag uit Shenzhen, China van Mario Buijks - WaarBenJij.nu

Eerste dagen 25, 26 en 27 juni.

Door: Mario

Blijf op de hoogte en volg Mario

27 Juni 2012 | China, Shenzhen

Daar ben ik dan, helemaal alleen naar China gereisd om me daar bij een voetbalschool te voegen. Na een reis van 15.25 uur kwam ik via Parijs, waar we overigens bijna een crash hadden omdat op het moment dat ons vliegtuig ging landen er een ander vliegtuig op diezelfde baan stond waardoor we als een idioot weer de lucht ingingen en een half uur boven Parijs hebben gehengeld.

Aangekomen in HongKong was het eerste gelukt, nu de tweede opdracht : Zorgen dat ik in Shenzhen kom. Na een kleine busreis werd ik bij metrostation Sheung Shui opgevangen door de jongen die de voetbalschool bezit, overigens ook een nederlander die hier al 2.5 jaar zit en zelfs Chinees spreekt ... ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit haha.
Bij dit metrostation moesten we gaan regelen dat ik een visum kreeg om 90 dagen te mogen blijven, al ben ik er natuurlijk maar 61. Na een klein half uurtje hadden ons documenten en kon ik China inreizen.

Nadat we met de metro naar Shenzhen zijn gegaan hebben we met de taxi ons eindbestemming bereikt :Futian, Xiasha, Furong road, Bihai hongshuyuan 7 block, 13D. Kijk dat is nogeens wat anders dan Sternstraat 20 !!

De eerste dag had ik het heel moeilijk, ik kwam erachter dat niemand hier ter plekke engels spreekt buiten de internationalen mensen om. Mijn telefoon was gecrasht en ben al mijn nummers etc. kwijt (stuur me even een app of sms als je dit gelezen hebt). Gelukkig werd ik goed geholpen door Evert, die hier Easy wordt genoemd omdat ze die naam niet uit kunnen spreken. Hij regelde voor mij dat ik een abbonoment had en de telefoon gemaakt werd. Nu doet alles het gelukkig weer en heb ik zowaar internet op me telefoon waardoor ik in contact blijf met iedereen.

De eerste training was meteen de middag nadat ik aangekomen was en wist niet wat ik me voor moest stellen. We gaven les op een internationale school met kinderen uit Japan, Canada, Duitsland, Spanje en Nederland. Ook waren en Chinezen alleen die gaf Evert les. Helaas spraken de Jappanners geen woord engels waardoor het vooral handen en voetenwerk werd, gelukkig kwam ik daar al een heel eind mee. Het was op het moment van trainen geven 33 graden met een luchtvochtigheid van 97%, ja dat was dus als een idioot zweten. Er zat een groot verschil tussen de nivo's maar er zat wel een echt groot talent uit Japan bij, deze jongen is 12 jaar en kan letterlijk en werkelijk alles met een bal. Na twee uur trainen geven en ondertussen 38 uur wakker zonder slaap ging ik eten.

En jahoor ik wordt meegenomen naar een chinees tentje met allemaal kleine hapjes etc. En jahoor alleen stokjes aanwezig. Na een tijdje oefenen en een les van Amy (chineze vriendin van Evert) had ik het door : Mario at met stokjes !! Het eten was lekker en met 34 Yuan, €3.40 per persoon incl drinken was dit natuurlijk een lachertje.

Na het eten zijn we wat gaan drinken met een man uit Australie en eentje uit Nieuw Zeeland, het was erg gezellig en hebben een tradioneel spel gespeeld van China.

De volgende ochtend was het om 09.00 precies toen ik wakker werd, gelukkig hebben ik airco in het appartement anders slaap je misschien 3 a 4 uurtjes. Wij zijn om 12.00 wat gaan ontbijten bij een rijst tentje. Ik vond het letterlijk niet te vreten en dus heb ik niet alles opgegeten, maar we proberen vanalles en dan weet ik wat ik wel en niet lekker vind zodat ik weet waar ik heen moet als ik alleen eet.

Om 13.00 was het tijd om een keuze te maken voor mijn appartement. Ik zit nu in hetzelfde complex als Evert alleen het adres is anders natuurlijk. Dit adres zal ik later even hier neerzetten. Nadat zijn vriendin alles had geregeld qua afdingen en papierwerk hebben we alvast wat spullen erheen gebracht. Morgen gaan we een koelkastje, tafeltje en stoelen halen. Eten doe je niet thuis, je gaat hier uiteten voor 3 euro dus dat is het niet waard, op slot dus de deur van de keuken haha.

Om 16.45 was het weer tijd om trainen te gaan geven op de internationale school. Vandaag had ik gelukkig allemaal kinderen die engels verstondenn waardoor het een stuk makkelijker werd om de training te geven. Er waren Amerikanen, Jappanners, een Canadees, een Braziiliaan en weer een Nederlander. Dit was echt heel erg leuk, heel leergierig en een goed nivo. Zelf vonden ze het ook super dat ze eens wat anders kregen qua stof dan ze normaal doen. Uiteraard opnieuw in de 32 graden was het belangrijk om de 15 minuten even wat te drinken. Nu ik er wat dagen ben begint het wat beter te worden, ik heb vandaag heeeeerlijk gegeten bij een tentje met Pasta's etc. Heerlijk om uiteten te gaan voor maar €2.80. Dit wordt mijn favoriete restaurant. Ook de subway en dergelijke zijn in de buurt dus ik red met wel. Chinees eten zal wel wat gebeuren maar niet vaak.

Nou dit was het voor vandaag. Ik ga nu even wat films kijken en misschien een klein slaapje doen om er vanacht uit te kunnen op Spanje - Portugal te kijken. Het is hier nu 00.13 en hoop dat jullie het leuk vinden om alles een beetje bij te houden van mij.

Groetjes vanuit Shenzhen

XXX

  • 28 Juni 2012 - 07:11

    Erik Collega Moeder:

    Hey Mario,

    Ziet er goed uit man! Ik ga je zeker volgen! Groeten

  • 30 Juni 2012 - 08:59

    The Queen:

    Enig om dit te lezen! Als het niet lukt met de sport kan je altijd nog schrijver worden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mario

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 4882

Voorgaande reizen:

25 Juni 2012 - 27 Augustus 2012

Shenzhen voetbaltrip

Landen bezocht: