29 & 30 Juni - Reisverslag uit Shenzhen, China van Mario Buijks - WaarBenJij.nu 29 & 30 Juni - Reisverslag uit Shenzhen, China van Mario Buijks - WaarBenJij.nu

29 & 30 Juni

Door: Mario

Blijf op de hoogte en volg Mario

30 Juni 2012 | China, Shenzhen

, ?

Gister even niks op de mail omdat er veel geregeld moest worden voor het appartement. Ik zou in principe gister al in me appartement gaan alleen was het nodig om een reinigingsteam te laten komen(nee het was niet erg schoon).

Gister was het een vrije dag voor ons. We gingen samen op pad en hij zou mij allerlij leuek dingen gaan laten zien, terwijl ik zelf op de planning had staan om naar de Window of the World te gaan. Dit is een park waar allerlij bekende gebouwen uit de wereld nagemaakt zijn in miniatuur. De hebt klein Parijs, Londen, NY, Rome, Madrid, Barcelona etc. Hij vertelde me dat ik dat een keer moet doen als ik de stad helemaal uit me hoofd kan omdat hij nu een hoop tijd voor me had en dus kon ik kennis maken met de stad op deze manier. We zijn begonnen met een ontbijt. Noodles met een heerlijke gebakken ei erop voor ruim 40 eurocent. Nadat we gegeten hadden gingen we met de metro naar allerlij shopping malls waar er echt ontelbaar van zijn en ook nog eens belachelijk groot. Daar zijn we wat gaan shoppen en rondslenteren en hij liet me wat tentjes zien waar ik lekker zou kunnen eten straks en waar er leuk te winkelen is.

Vandaag hebben we in de ochtend de kinderen trainen gegeven in een grote buurt. Omdat er een typhoon waarschuwing van kracht is was het afwachten hoeveel kinderen er zouden komen en dit viel helaas wel wat tegen. De eerst groep vanaf 8 uur was bijzonder klein helaas. Waar er normaal rond de 25 zijn waren het er nu 11, maar er zat zoals gezegd een reden achter en dat hebben we geweten ook. Tijden de training barstte de hel los en regen in dit formaat heb ik nog nooit meegemaakt. Gelukkis is het wel lekker warm waardoor het niet super erg is maar je wel door en door nat wordt.
De tweede groep hadden we niemand verwacht na deze wolkbruik maar het viel mee. 12 van de 15 kinderen waren er gelukkig maar ook van 10 tot 12 was het aan en afgaan van verschrikkelijke buien. Op de foto's zie je de veldjes die werkelijk in 1 minuut totaal blank stonden maar als het even droog was ook binnen 5 minuten weer helemaal droog waren. Helaas regende het meer dan het droog was.

Nu zit ik te wachten tot me appartement vrigegeven wordt en we dus me spullen over kunnen brengen zodat ook ik me eigen plek heb. Vanavond moeten we nog even zien wat we gaan doen. Het is nu 17.30 en zullen denk rond 20.00 wel wat gaan eten.
Ik hou jullie op de hoogte !

,

fijne dag allemaal !

  • 02 Juli 2012 - 20:56

    RickyB.:

    Wat een mooie spullen hebben ze daar! Weet jij nog een leuke naam voor mijn nieuwe huisgenoot?? Zit nu aan Jackson te denken.. Pz ouwe rups!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mario

Actief sinds 13 Juni 2012
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 4884

Voorgaande reizen:

25 Juni 2012 - 27 Augustus 2012

Shenzhen voetbaltrip

Landen bezocht: